خرید قطعات یدکی دریل رونیکس 2210 (ضمانت اصالت + لیست قیمت)
دریل چکشی رونیکس مدل 2210 با موتور قدرتمند ۸۱۰ وات و سه نظام ۱۳ میلیمتری، یکی از محبوبترین ابزارهای نیمهصنعتی بازار ایران است. اما فشار کاری بالا، سوراخکاری مداوم در بتن و نوسانات برق میتواند به مرور زمان باعث استهلاک قطعات داخلی شود. اگر دریل شما قدرت سابق را ندارد، جرقه میزند یا مکانیزم چکشی آن از کار افتاده است، راه حل شما تعویض قطعه معیوب با قطعات یدکی اصلی و شرکتی است.
در این صفحه، مجموعهای کامل از لوازم یدکی دریل 2210 رونیکس (از آرمیچر و بالشتک تا ریزترین پیچها) با ضمانت کیفیت و تطابق دقیق فراهم شده است.
قطعات یدکی دریل 2210 رونیکس
لیست قیمت و قطعات مصرفی دریل چکشی 2210
برای اینکه دریل شما پس از تعمیر دقیقاً مثل روز اول کار کند، باید قطعاتی را انتخاب کنید که با مشخصات فنی موتور ۸۱۰ وات سازگار باشند.
آرمیچر و بالشتک ۸۱۰ وات (قلب تپنده دریل)
مهمترین قطعات این دستگاه، آرمیچر دریل 2210 و بالشتک آن هستند.
- ویژگی فنی: آرمیچرهای موجود در فروشگاه ما دارای سیمپیچی تمام مس و کلکتورهای تقویتشده هستند تا در برابر حرارت ناشی از سوراخکاری چکشی مقاوم باشند.
- علائم خرابی: بوی سوختگی تند، داغ شدن غیرعادی بدنه و کاهش شدید دور موتور.
کلید ضد غبار و دیمردار (کنترل سرعت دقیق)
کلید دریل 2210 مجهز به سیستم دیمر (کنترل سرعت) و قفلکن سوئیچ است. از آنجا که دریلکاری در بتن گرد و خاک زیادی تولید میکند، استفاده از کلید ضد غبار (Anti-dust) حیاتی است. اگر کلید دریل شما قطع و وصل میشود یا تنظیم سرعت آن کار نمیکند، باید تعویض شود.
مکانیزم گیربکس و دندههای انتقال قدرت
سیستم چکشی در مدل 2210 وابسته به سلامت چرخدندهها و شفت خروجی است.
- دنده مقابل و سر آرمیچر: اگر صدای "قرچقرچ" از گیربکس میشنوید یا سه نظام میچرخد اما قدرت سوراخکاری ندارد، احتمالا دندهها کچل کردهاند.
پوسته و بدنه (مقاوم در برابر ضربه)
شکستگی پوسته در اثر سقوط ابزار رایج است. پوسته دریل 2210 موجود در اینجا از جنس پلاستیک فشرده و با طراحی ارگونومیک اصلی شرکت ساخته شده تا تمام قطعات داخلی را فیکس نگه دارد.
زغال و جا زغالی (قطعه مصرفی حیاتی)
زغال وظیفه انتقال برق به کلکتور آرمیچر را دارد. استفاده از زغالهای بیکیفیت و خشک، باعث خورده شدن کلکتور آرمیچر میشود. ما زغالهای گرافیتی نرم و استاندارد مخصوص مدل 2210 را پیشنهاد میکنیم.
راهنمای فنی: نشانههای خرابی هر قطعه چیست؟
برای اینکه هزینه اضافی نکنید، قبل از خرید جدول زیر را بررسی کنید:
| نشانه خرابی | قطعه معیوب احتمالی |
| دریل روشن نمیشود | کابل برق، دوشاخه یا کلید اصلی |
| جرقه آبی شدید و دور موتور کم | تمام شدن زغال یا خرابی جا زغالی |
| جرقه قرمز و دور تا دور کلکتور | سوختن آرمیچر |
| صدای تقتق بدون چرخش مته | خرد شدن چرخدندههای گیربکس |
| لرزش شدید و لق بودن مته | خرابی سه نظام یا شفت خروجی |
چرا قطعات یدکی شرکتی رونیکس عمر بیشتری دارند؟
در بازار لوازم یدکی، قطعات "بازاری" یا "درجه ۲" با قیمت کمتر وجود دارند. اما چرا توصیه ما خرید قطعات شرکتی است؟
- آلیاژ شفت و دنده: در قطعات شرکتی از فولاد سختکاری شده استفاده میشود که در حالت چکشی (ضربه زن) خرد نمیشود.
- لاکگیری سیمپیچ: آرمیچرهای شرکتی با لاک صنعتی پوشانده شدهاند تا ذرات براده و گرد و غبار باعث اتصالی سیمپیچ نشوند.
- تطابق ابعادی: قطعه بدون نیاز به تراشکاری یا زور زدن، دقیقاً در جای خود نصب میشود.