خرید و قیمت قطعات یدکی دریل گیربکسی رونیکس 2220 (۱۰۵۰ وات)
دریل رونیکس مدل 2220 یک ابزار معمولی نیست؛ این دستگاه با موتور قدرتمند ۱۰۵۰ وات و گیربکس دو سرعته صنعتی، برای سنگینترین کارهای سوراخکاری طراحی شده است. فشار عظیمی که این موتور تولید میکند، نیازمند قطعاتی است که آلیاژ بسیار مقاومی داشته باشند. اگر دریل 2220 شما صدای غیرعادی از گیربکس میدهد، تغییر دور آن کار نمیکند یا بوی سوختگی میدهد، جای درستی آمدهاید.
در این بخش، کاملترین مجموعه قطعات یدکی دریل رونیکس 2220 شامل قطعات کمیاب گیربکس و موتور، با ضمانت اصالت شرکتی و کیفیت اورجینال عرضه میشود.
قطعات یدکی دریل 2220 رونیکس
لیست قطعات مصرفی و یدکی دریل 2220 رونیکس
تعمیر دریلهای گیربکسی (Impact & Gearbox Drills) حساسیت بیشتری نسبت به دریلهای ساده دارد. قطعات موجود در این لیست دقیقاً با استانداردهای مدل 2220 مطابقت دارند.
آرمیچر و بالشتک ۱۰۵۰ وات (مخصوص دریل گیربکسی)
قلب تپنده مدل 2220، یک موتور ۱۰۵۰ واتی است. استفاده از آرمیچرهای ضعیف یا بازاری روی این دستگاه، باعث سوختن سریع میشود.
- آرمیچر دریل 2220: دارای شفت مارپیچ مخصوص گیربکس، سیمپیچی ضخیم تمام مس و کلکتور تقویت شده برای تحمل آمپر بالا.
- بالشتک: عایقبندی شده با رزین برای جلوگیری از نفوذ براده فلز به داخل سیمپیچ.
قطعات گیربکس دو سرعته (دنده، شفت، ماهوتی)
برخلاف دریلهای ساده، مدل 2220 دارای گیربکس مکانیکی (سرعت ۱ و ۲) است. خرابی این بخش معمولاً به دلیل شکستن دندهها یا خرابی مکانیزم تغییر دور رخ میدهد.
- دندههای گیربکس: دندههای کلاچی، دنده مقابل و دنده کشویی موجود در سایت، از فولاد آلیاژی سختکاری شده ساخته شدهاند تا زیر فشار ۱۰۵۰ وات خرد نشوند.
- شفت خروجی: شفت اصلی که سه نظام روی آن بسته میشود، باید کاملاً صاف و بدون لنگی باشد.
کلید و دیمر صنعتی
کلید دریل 2220 جریان برق بالایی را عبور میدهد. خرابی کلید معمولاً به صورت "یکسره شدن" یا "عدم عملکرد دیمر" خود را نشان میدهد. کلیدهای موجود، مجهز به قفلکن و دیمر دقیق هستند.
پوسته گیربکس فلزی و بدنه
پوسته جلویی دریل 2220 فلزی است تا حرارت گیربکس را دفع کند و دندهها را نگه دارد. اگر پوسته در اثر ضربه ترک خورده، حتماً باید تعویض شود تا گیربکس از تنظیم خارج نشود.
زغال و سه نظام ۱۳ میلیمتری
زغالهای این مدل سایز بزرگتری نسبت به دریلهای کوچک دارند. استفاده از زغال نرم و استاندارد، عمر کلکتور آرمیچر گرانقیمت شما را دوچندان میکند.
راهنمای عیبیابی دریل گیربکسی 2220
قبل از خرید قطعه، عیب دستگاه را درست تشخیص دهید:
| نشانه خرابی | علت احتمالی | قطعه مورد نیاز |
| تغییر دور (۱ به ۲) انجام نمیشود | خرابی ماهوتی یا دنده کشویی | قطعات مکانیزم تغییر دور گیربکس |
| صدای خرد شدن فلز از جلوی دستگاه | شکستن دندههای گیربکس | ست دنده یا شفت خروجی |
| جرقه شدید و بوی سوختگی | اتمام زغال یا سوختن آرمیچر | زغال یا آرمیچر ۱۰۵۰ وات |
| لرزش شدید سه نظام | کج شدن شفت یا خرابی بلبرینگ گلوئی | شفت گیربکس یا بلبرینگ |
چرا قطعات معمولی روی دریل 2220 جواب نمیدهند؟
دریل 2220 یک دریل "نیمه صنعتی/صنعتی" محسوب میشود. قطعات یدکی متفرقه (High Copy) معمولاً برای توانهای پایین (مثلاً ۵۰۰ وات) طراحی شدهاند. اگر آرمیچر متفرقه روی این دریل ببندید، در اولین فشار کاری ذوب خواهد شد. قطعات عرضه شده در فروشگاه ما "Grade A شرکتی" بوده و دقیقاً برای تحمل گشتاور بالای موتور ۱۰۵۰ وات مهندسی شدهاند.